Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ΘΕ ΔΗΔ 23, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:διακρίνουν βασικές έννοιες και θεωρίες που αποτελούν το υπόβαθρο των γνώσεων στις οποίες στηρίχθηκε και αναπτύχθηκε η Διοικητική Επιστήμη μέχρι σήμερα, να αναλύουν τις βασικές λειτουργίες του Μάνατζμεντ, να αναγνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος εργαζόμενος, να προσδιορίζουν τις ικανότητες που ο σύγχρονος άνθρωπος είναι απαραίτητο να διαθέτει
ΔΗΔ 23 - Βασικές Αρχές Διοίκησης
Τάξη
Μέσα από το Πρόγραμμα Σπουδών ΔΗΔ 23 του Onlearn.gr, κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου, θα διδαχθούμε τα εξής αντικείμενα: την ιστορική εξέλιξη των θεωριών της διοικητικής επιστήμης, τις θεμελιώδεις λειτουργίες του μάνατζμεντ, ζητήματα που αφορούν στη διοίκηση του ανθρωπίνου δυναμικού, θέματα ανάπτυξης και αξιολόγησης του προσωπικού.
ΔΗΔ 23 - Βασικές Αρχές Διοίκησης για Σπουδές στο Ε.Α.Π.
Πρόγραμμα σπουδών: ΔΗΔ
ΔΗΔ 23 - Βασικές αρχές διοίκησης
50
Βιντεομαθήματα Online
15
Διάρκεια σε ώρες
60
Σημειώσεις αρχεία pdf
50
Διαφάνειες αρχεία pdf
Δείτε τα δωρεάν βιντεο μας & γνωρίστε τον κόσμο της online εκπαίδευσης onlearn.gr!
Δείτε τα δωρεάν pdf μας & γνωρίστε τον κόσμο της online εκπαίδευσης onlearn.gr!
Αγόρασε online τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες ΔΗΔ 23 onlearn.gr
Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας για διαθεσιμότητα που αφορά:
Η ψηφιακή τάξη onlearn.gr βρίσκετε δίπλα σας με:
Καθοδήγηση
Εβδομαδιαία καθοδήγηση στην πλατφόρμα εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικό υλικό
Βιντεομαθήματα, σημειώσεις, ασκήσεις, εργασίες & quiz αυτοαξιολόγησης.
Φόρουμ
Επίλυση αποριών και δημιουργικός διάλογος με καθηγητές-forums.
Γκρουπ
Θεματικές ομάδες ενημερώσεων γκρουπ-group.
Μέσα από το Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Onlearn.gr για την ΔΗΔ 23 - Βασικές Αρχές Διοίκησης, θα επικεντρωθούμε στα εξής αντικείμενα:
Οι ερωτήσεις σας για την ΔΗΔ 23 - Q&Α
i) βασικές έννοιες και θεωρίες που αποτελούν το υπόβαθρο των γνώσεων στις οποίες στηρίχθηκε και αναπτύχθηκε η Διοικητική Επιστήμη μέχρι σήμερα, ii) βασικές λειτουργίες του Μάνατζμεντ iii) τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος εργαζόμενος, iv) ικανότητες που ο σύγχρονος άνθρωπος είναι απαραίτητο να διαθέτει v) Δειγματικές κατανομές στατιστικών συναρτήσεων vi) σημασία της κουλτούρας και επικοινωνίας στους σύγχρονους οργανισμούς
Το πρόγραμμα μελέτης της Θ.Ε. συμπεριλαμβάνει την υλοποίηση 2 Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Εργασιών). Προϋπόθεση για τις τελικές εξετάσεις είναι η εκπόνηση των γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των βαθμών των Εργασιών συμμετέχει κατά 40% στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ενότητας και ο βαθμός των εξετάσεων συμμετέχει αντίστοιχα κατά 60%.
Αυτό είναι το σχεδιάγραμμα της τάξης:
Εργασίες - ΕΔ ΔΗΔ 23 - Χειμερινό εξάμηνο 2024-25Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Τις εργασίες μαζί με τις λύσεις τους , Βιντεο & Pdf, του τρεχοντος ακαδημαϊκού εξαμήνου καθώς και βιβλιογραφία και οδηγίες για σύστημα Harvard ή ΑΡΑ. 5 ενότητες
|
|||||
|
Λυμένα θέματα εργασιών - ΕΔ προηγούμενων εξαμήνων ΔΗΔ 23Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Λυμένα θέματα εργασιών, ΕΔ , Βιντεο & Pdf, προηγούμενων εξαμήνων ΔΗΔ 23. 3 ενότητες
|
|||
|
Έλεγχος λογοκλοπής εργασιών - Plagiarism checkΣε αυτή την ενότητα μπορείτε να υποβάλετε την εργασία σας για έλεγχο λογοκλοπής. 3 ενότητες
|
|||
|
Μελέτη στην ψηφιακή τάξη onlearn.gr - Συχνές ερωτήσειςΣε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Μελέτη στην ψηφιακή τάξη onlearn.gr - Συχνές ερωτήσεις 3 ενότητες
|
|||
|
Χρονοδιάγραμμα μελέτης ΔΗΔ 23Χρονοδιάγραμμα μελέτης ΔΗΔ 23 1 τμήμα
|
|
|
Online μαθήματα - ΔΗΔ 23 - 2021-24Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Online μαθήματα - ΔΗΔ 23 - 2021-24 4 ενότητες
|
||||
|
Εισαγωγή - Βασικές Αρχές ΔιοίκησηςΕισαγωγή - Βασικές Αρχές Διοίκησης 1 τμήμα
|
|
|
Εβδομάδα μελέτης 1: Εισαγωγή στη ΔιοίκησηΗ πρώτη εβδομάδα μελέτης ξεκινά με μια περιγραφή του ‘τι είναι διοίκηση’. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί ορισμοί της διοίκησης που δίνονται από διαφορετικούς συγγραφείς, αλλά, για λόγους σαφήνειας, οι ορισμοί που δίνονται εδώ παραπέμπουν στους στοχασμούς τριών κορυφαίων συγγραφέων αυτού του πεδίου, του Peter Drucker, του Henry Mintzberg και του Henri Fayol. Ακολουθεί ένα περίγραμμα των βασικών λειτουργιών και ρόλων των διοικητικών στελεχών και οι αντίστοιχες ερμηνείες, καθώς και μια συζήτηση σχετικά με τα διάφορα επίπεδα διοίκησης, που παρατηρούνται σε έναν οργανισμό. Ο μεταβαλλόμενος ρόλος της διοίκησης στον δημόσιο τομέα αναγνωρίζεται μέσω μιας επισκόπησης της εξέλιξης του μοντέλου της νέας σχολής δημόσιας διοίκησης. Στη συνέχεια η ανάλυση προχωρά στην κάλυψη βασικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, που βρίσκουν εφαρμογή στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον. Η εβδομάδα κλείνει με κριτική αξιολόγηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα διοικητικά στελέχη στην εποχή μας. 4 ενότητες
|
||||
|
Εβδομάδα μελέτης 2: Θεωρία διοίκησηςΣτην εβδομάδα μελέτης παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά η εξέλιξη της διοικητικής σκέψης και η ανάπτυξη της θεωρίας της διοίκησης, με αφετηρία το έργο του Adam Smith τον 18 αιώνα. Ακολουθεί μια επισκόπηση των βασικών θεωρητικών προσεγγίσεων, με βάση το πλαίσιο ανταγωνιστικών αξιών, στο οποίο εντάσσονται και οι εσωτερικές διαδικασίες ενός οργανισμού, το μοντέλο ορθολογικών στόχων, τις ανθρώπινες σχέσεις και το μοντέλο ανοιχτών συστημάτων. Μέσα από αυτή τη συζήτηση διερευνάται το ερώτημα κατά πόσο η θεωρία της διοίκησης μπορεί να προαγάγει την αποτελεσματικότητα της διοίκησης στη σύγχρονη εποχή. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της τελευταίας ανάλυσης λαμβάνει υπόψη και τον ρόλο της διοίκησης στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών. Ένα επαναλαμβανόμενο στοιχείο είναι η κριτική ανάλυση της σημασίας που έχει καθεμιά από αυτές τις θεωρητικές προσεγγίσεις για τα διοικητικά στελέχη στην εποχή μας. Για τη διευκόλυνση της ανάλυσης, χρησιμοποιούνται παραδείγματα διαφορετικών προσεγγίσεων υπό διαφορετικές οργανωσιακές συνθήκες και χρονικά πλαίσια. Η εβδομάδα κλείνει με μία συζήτηση σχετικά με την ενοποίηση διαφορετικών Προσεγγίσεων σε θέματα διοίκησης. 4 ενότητες
|
||||
|
Εβδομάδα μελέτης 3: ΣχεδιασμόςΗ εβδομάδα μελέτης ξεκινά με την περιγραφή της διαδικασίας του σχεδιασμού, ως μία από τις τέσσερις λειτουργίες της διοίκησης (οι άλλες τρεις είναι η οργάνωση, ο έλεγχος και η διεύθυνση και η ηγεσία). Περιγράφονται τα στάδια του σχεδιασμού και τεκμηριώνεται η σημασία του. Ακολουθεί μια συζήτηση για τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους ενός οργανισμού και πώς ο σχεδιασμός συμβάλλει στην υλοποίησή τους. Στο πλαίσιο της συζήτησης αναδεικνύονται τα πλεονεκτήματα, αλλά και οι περιορισμοί του σχεδιασμού. Περιγράφονται ορισμένα μόνο από τα πολλά σχέδια που καταρτίζονται για την επιδίωξη διάφορων μακροπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων, μεταξύ των οποίων τα επιχειρηματικά σχέδια, ο σχεδιασμός σεναρίων, ο σχεδιασμός διαδοχής κ.ά. Διαπιστώνεται ότι τα σχέδια αυτά διαφέρουν ανάλογα με το επίπεδο της διοίκησης στο οποίο αντιστοιχούν μέσα σε έναν οργανισμό και έτσι διακρίνουμε κατ’ αντιστοιχία τον σχεδιασμό σε επιχειρησιακό, επιχειρηματικό και στρατηγικό επίπεδο. Καθένας από αυτούς τους τύπους σχεδιασμού έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και πρότυπα διάρθρωσης, ανάλογα με τους στόχους που επιδιώκει η διοίκηση. Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με τα διαφορετικά επίπεδα πολυπλοκότητας που αντιστοιχούν στους διάφορους τύπους σχεδίων και την αναγνώριση του εύρους των διαφορετικών αλλά συμπληρωματικών δεξιοτήτων, όπως οργανωτικές, τεχνικές, αναλυτικές, αντιληπτικές και επικοινωνίας, που απαιτούνται κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού. 4 ενότητες
|
||||
|
Εβδομάδα μελέτης 4: Στρατηγική διοίκησηΗ εβδομάδα μελέτης ξεκινά με μια επισκόπηση της στρατηγικής διοίκησης και των διαφορετικών επιπέδων στρατηγικής, η οποία ακολουθείται από συζήτηση για την εξέλιξη της στρατηγικής σκέψης στη διοίκηση από την πρώτη εμφάνισή της ως ανεξάρτητου πεδίου μελέτης, τη δεκαετία του 1950. Η στρατηγική διοίκηση σχετίζεται με μακροπρόθεσμους στόχους του οργανισμού, με την κατεύθυνση προς την οποία επιδιώκει να κινηθεί ο οργανισμός και με τους τρόπους με τους οποίους τα διοικητικά στελέχη σκοπεύουν να ανακατανείμουν τους πόρους, ώστε να κατακτήσει ο οργανισμός τη θέση εκείνη που θα του επιτρέψει να εκπληρώσει τους στόχους που έχει θέσει. Παρουσιάζεται μια τυποποιημένη προσέγγιση στην κατανόηση των μέσων με τα οποία τα διοικητικά στελέχη χάραξης στρατηγικής μπορούν να αναλύσουν το εξωτερικό και το εσωτερικό περιβάλλον του οργανισμού, εφαρμόζοντας θεωρητικά μοντέλα. Ακολούθως, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους τα διοικητικά στελέχη έχουν τη δυνατότητα να καταλήξουν σε αποτελεσματικές στρατηγικές αποφάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τους πόρους και τις δεξιότητες που διαθέτει ο οργανισμός. Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με μια συζήτηση για τη σημασία της παγκοσμιοποίησης, εστιάζοντας στις μεθόδους που μπορούν να ακολουθήσουν τα διοικητικά στελέχη χάραξης στρατηγικής για να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες στο διεθνές περιβάλλον. 5 ενότητες
|
|||||
|
Εβδομάδα μελέτης 5: ΟργάνωσηΣτην εβδομάδα μελέτης εξετάζεται η οργάνωση, η οποία αποτελεί λογική συνέχεια της συζήτησης σχετικά με τα θέματα και τις έννοιες που αναλύθηκαν σε προηγούμενη ενότητα και αφορούσαν τον σχεδιασμό. Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός προϋποθέτει την οργάνωση των πόρων με τρόπο που να συμβάλλει στον καθορισμό μακροπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων και στη χάραξη στρατηγικών για την επίτευξή τους, καθώς και στην εναρμόνιση των επιμέρους εργασιών. Η οργάνωση είναι μια δεξιότητα στο πλαίσιο της οποίας προγραμματίζονται οι εργασίες που χρειάζεται να γίνουν και σχεδιάζονται τα χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωσή τους, με τρόπο που βοηθά τον οργανισμό να επιτύχει τους συγκεκριμένους στόχους τους οποίους επιδιώκει. 5 ενότητες
|
|||||
|
Εβδομάδα μελέτης 6: Οργανωσιακή δομήΣτην εβδομάδα μελέτης παρουσιάζεται η εξέλιξη της δημιουργίας διαφορετικών μορφών οργανωσιακών δομών, από τις γραφειοκρατικές μορφές, που χαρακτήριζαν τα εργοστάσια την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης έως τους εικονικούς οργανισμούς του 21ου αιώνα. Η εβδομάδα ξεκινά εστιάζοντας στη σημασία που έχει η οργανωσιακή δομή στη σύγχρονη διοίκηση και στη συνέχεια εξετάζει τους κυριότερους παράγοντες που την καθορίζουν. Ακολουθεί η περιγραφή, ανάλυση και παρουσίαση παραδειγμάτων διαφορετικών δομών, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργικών, των πολυτμηματικών και των στρατηγικών επιχειρηματικών μονάδων, των οργανισμών, των οποίων η δομή διαρθρώνεται με βάση γεωγραφικά κριτήρια, των οργανισμών που έχουν μορφή πλέγματος, των ομάδων συγκεκριμένου έργου και των εικονικών οργανισμών. Στα βασικά θέματα της συζήτησης συμπεριλαμβάνονται επίσης η επικοινωνία, η εξουσία, το εύρος ελέγχου, η συγκεντρωτική και η αποκεντρωμένη διοίκηση και ο ρόλος της αναδιάρθρωσης στο πλαίσιο της εταιρικής στρατηγικής. 5 ενότητες
|
|||||
|
Εβδομάδα μελέτης 7: ΗγεσίαΗ εβδομάδα μελέτης ξεκινά εντοπίζοντας αρχικά τις διαφορές μεταξύ διοίκησης και ηγεσίας. Η διάκριση αυτή είναι απαραίτητη, επειδή βοηθά να τοποθετηθεί η ηγεσία στο κατάλληλο πλαίσιο, παρουσιάζοντας τη διαφορά μεταξύ της διοίκησης ως λειτουργίας αφενός και της ηγεσίας αφετέρου, η οποία είναι βασική δεξιότητα ή χαρακτηριστικό της διοίκησης. Για να γίνει καλύτερα αντιληπτή η έννοια της ηγεσίας χρησιμοποιούνται θεωρητικά μοντέλα, όπως αυτά των χαρακτηριστικών, της κατάστασης, της συμπεριφοράς, καθώς και οι θεωρίες των τύπων ηγεσίας, της μετασχηματιστικής και της ενδεχομενικής ηγεσίας. Παρουσιάζονται επίσης παραδείγματα ηγεσίας, μεταξύ των οποίων παραδείγματα της μετασχηματιστικής και της συναλλακτικής ηγεσίας στον κόσμο των επιχειρήσεων. Επιπλέον, εξετάζονται ζητήματα δύναμης και επιρροής σε διάφορα οργανωσιακά πλαίσια, καθώς και μέσα στο πλαίσιο των προκλήσεων που τίθενται για την ηγεσία στο περιβάλλον της παγκοσμιοποίησης. 7 ενότητες
|
|||||||
|
Εβδομάδα μελέτης 8: ΈλεγχοςΣτην εβδομάδα μελέτης συζητείται η λειτουργία του ελέγχου. Έλεγχος είναι η παρακολούθηση των δραστηριοτήτων και των λειτουργιών για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των αποτελεσμάτων με τους στόχους που έχουν τεθεί, καθώς και οι μετέπειτα ενέργειες για τη διόρθωση τυχόν αποκλίσεων. Η συζήτηση ξεκινά με μια επισκόπηση των τύπων ελέγχου και εξηγεί γιατί ο έλεγχος είναι απαραίτητος. Τα μοντέλα ελέγχου παρουσιάζονται ως συστήματα ελέγχου που έχει στη διάθεσή της η διοίκηση και αναλύονται τα διάφορα επίπεδά του μέσα σε διαφορετικά οργανωσιακά πλαίσια. Η ανάλυση επικεντρώνεται σε θέματα παραγωγής και ποιότητας, ανθρώπινων πόρων και χρηματοοικονομικών. Τα συστήματα ελέγχου για στρατηγικούς (μακροπρόθεσμους) και επιχειρησιακούς (βραχυπρόθεσμους) στόχους αντιστοίχως παρουσιάζονται ως ένα μέσο για την ανάδειξη των διαφορετικών μορφών ελέγχου που σχετίζονται με διαφορετικούς τύπους διοίκησης. Αντικείμενο του ελέγχου σε στρατηγικό επίπεδο είναι η συνολική απόδοση του οργανισμού ή ενός μεγάλου μέρους του, όπως κάποιου σημαντικού τμήματος εξυπηρέτησης. Οι έλεγχοι σε επιχειρησιακό επίπεδο παρακολουθούν τις δραστηριότητες μέσα σε μικρότερα τμήματα του οργανισμού και καλύπτουν συνήθως συντομότερα χρονικά διαστήματα από ό,τι οι έλεγχοι σε στρατηγικό επίπεδο. Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με μια περιγραφή των βασικών χαρακτηριστικών ενός αποτελεσματικού συστήματος ελέγχου. 5 ενότητες
|
|||||
|
Εβδομάδα μελέτης 9: Λήψη ΑποφάσεωνΗ εβδομάδα μελέτης ξεκινά με μια ερμηνεία των συνθηκών που επηρεάζουν τη λήψη αποφάσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται η αβεβαιότητα, ο κίνδυνος και η ασάφεια. Στη συνέχεια, περιγράφεται η φύση της προγραμματισμένης και της μη προγραμματισμένης λήψης αποφάσεων. Περιγράφονται και αναλύονται τα διάφορα μοντέλα λήψης αποφάσεων, όπως το ορθολογικό, το διοικητικό, το διαισθητικό, το πολιτικό και το χαοτικό μοντέλο, ενώ παρουσιάζονται και σχετικά παραδείγματα, με έμφαση στις διαδικασίες, στα πλεονεκτήματα και στους περιορισμούς του καθενός από αυτά. Παράλληλα, επισημαίνονται και συζητούνται παράγοντες που οδηγούν σε σφάλματα ή μεροληψίες κατά τη λήψη αποφάσεων. Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με την ανάλυση της σχέσης μεταξύ της λήψης αποφάσεων και των τύπων διοίκησης. 2 ενότητες
|
||
|
Εβδομάδα μελέτης 10: Διοίκηση ανθρώπινων πόρωνΗ εβδομάδα μελέτης ξεκινά με τον ορισμό της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων (ΔΑΠ) στους οργανισμούς και προχωρά στον προσδιορισμό των βασικών δραστηριοτήτων της προσέλκυσης, πρόσληψης και διατήρησης προσωπικού. Από εκεί, η συζήτηση μεταβαίνει στην ερμηνεία βασικών στρατηγικών ανθρώπινων πόρων, στο πλαίσιο της πρόσληψης και διατήρησης προσωπικού, και της εφαρμογής συστημάτων επιβράβευσης. Στη συνέχεια, η προσοχή στρέφεται στην έννοια της ισότητας και της δικαιοσύνης στη ΔΑΠ και στις προκλήσεις που συνοδεύουν τη διοίκηση εργαζομένων με διαφορετικά μεταξύ τους χαρακτηριστικά, μέσα στη σύγχρονη παγκόσμια οικονομία. Ακολουθεί αξιολόγηση των διαδικασιών που ακολουθούν οι ανθρώπινοι πόροι, οι οποίες περιλαμβάνουν τη σχετική πολιτική ενός οργανισμού, την πρόσληψη, την απόδοση των εργαζομένων και την ανατροφοδότηση. Η εβδομάδα ολοκληρώνεται με μια επισκόπηση των τρόπων με τους οποίους η διοίκηση μπορεί να αναπτύξει το εργατικό δυναμικό ως βασικό πλεονέκτημα και να διαχειριστεί αποτελεσματικά τις σχέσεις με τους εργαζόμενους. 5 ενότητες
|
|||||
|
Εβδομάδα μελέτης 11: Παρακίνηση και επικοινωνίαΑρχικά παρουσιάζονται δύο προσεγγίσεις οι οποίες υπογραμμίζουν το θετικό ρόλο της στην λειτουργία των οργανισμών. Στην συνέχεια, αντικείμενο μελέτης αποτελεί η έννοια της επικοινωνίας και η σημασία της κατά την άσκηση της λειτουργίας της διεύθυνσης. Παρουσιάζονται οι διακρίσεις και τα είδη επικοινωνίας. Ακολούθως γίνεται αναφορά στα κανάλια επικοινωνίας και τις σχέσεις οργάνωσης που αυτά στηρίζουν. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν κατά την διαδικασία αποτελεσματικής επικοινωνίας και τις συνέπειες που αυτά επιφέρουν στην αποτελεσματική εφαρμογή της λειτουργίας της διεύθυνσης. Τέλος, γίνεται αναφορά στην δυναμική των τυπικών και άτυπων ομάδων και την επίδραση που αυτές έχουν στην λειτουργία της διεύθυνσης. 4 ενότητες
|
||||
|
Εβδομάδα μελέτης 12: Οργανωσιακή κουλτούραΣτην εβδομάδα μελέτης συζητείται η οργανωσιακή κουλτούρα. Τα θεωρητικά μοντέλα οργανωσιακής κουλτούρας αποτελούν τη βάση για την κατανόηση της διαμόρφωσής της σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Ακολουθεί μια ανάλυση των τρόπων με τους οποίους τα διοικητικά στελέχη μπορούν να διαχειριστούν και να επηρεάσουν τη δημιουργία μιας θετικής οργανωσιακής κουλτούρας, με παραδείγματα που δείχνουν πώς είναι δυνατή η δημιουργία και η διαχείρισή της. Στη συνέχεια, η συζήτηση μεταβαίνει στο θέμα της διαχείρισης της κουλτούρας μέσα στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, με έμφαση στη διάχυση γνώσης και την οργανωτική ευελιξία. 2 ενότητες
|
||
|
Εβδομάδα μελέτης 13: Ηθική και εταιρική κοινωνική ευθύνηΗ ενότητα αυτής της εβδομάδας ξεκινά με μια επισκόπηση ορισμένων βασικών ιστορικών προσεγγίσεων της ηθικής. Η συγκεκριμένη ενότητα βοηθά να γίνει κατανοητή η ηθική με τα σημερινά δεδομένα, τονίζοντας τα κύρια χαρακτηριστικά της προσέγγισης που εξετάζει την ηθική μέσα από το πρίσμα των ανθρώπινων δικαιωμάτων, η οποία έχει καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο η έννοια γίνεται αντιληπτή τόσο στη διοίκηση, όσο και στην ευρύτερη κοινωνία. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα που συνοδεύουν την υιοθέτηση ηθικών επιχειρηματικών πρακτικών και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ, ακολούθως, η προσοχή στρέφεται στη σχέση που συνδέει την επιχειρηματική ηθική, την εταιρική κοινωνική ευθύνη και τα ενδιαφερόμενα μέρη ενός οργανισμού. Συζητούνται τα μέσα με τα οποία ορίζεται και κωδικοποιείται η ηθική και στη συνέχεια προσδιορίζονται και αναλύονται οι αντικρουόμενες ευθύνες που συνδυαστικά συνθέτουν τη στάση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της διοίκησης των οργανισμών. Η υλοποίηση δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έχει αντίκτυπο στην απόδοση των οργανισμών και αποτελεί τη βάση για τη συζήτηση των τρόπων με τους οποίους μπορεί να επηρεάσει την κερδοφορία. Συζητούνται, επίσης, τα μέσα με τα οποία η επιχειρηματική ηθική και η εταιρική κοινωνική ευθύνη υπάρχει δυνατότητα να ενταχθούν στην επίσημη δήλωση της αποστολής ενός οργανισμού και να συμπεριληφθούν στους οργανωσιακούς στόχους. Η ενότητα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση και ανάλυση ενός πλαισίου εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και με την παράθεση τρόπων με τους οποίους οι οργανισμοί μπορούν να ανταποκριθούν με διαφορετικό κάθε φορά βαθμό επιτυχίας στον στόχο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. 1 τμήμα
|
|
|
Online επαναληπτικά μαθήματα - ΔΗΔ 23 - 2021-24Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Online μαθήματα - ΔΗΔ 23 3 ενότητες
|
|||
|
Επανάληψη ΔΗΔ 23Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε την ύλη των εξετάσεων, προτεινόμενα θέματα, καθώς και επαναληπτικό υλικό σε video και pdf. 6 ενότητες
|
||||||
|
Αξιολόγηση Εκπαιδευτή - Υλικού ΔΗΔ 23Αξιολόγηση Εκπαιδευτή - Υλικού ΔΗΔ 23 1 τμήμα
|
|
|