Σκοπός της ενότητας είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να αφηγηθούν τα σπουδαιότερα επεισόδια από την ιστορία της επιστήμης και να περιγράψουν τις σημαντικότερες γνωσιολογικές διαμάχες μέσα από τις οποίες η επιστήμη πήρε τη σημερινή μορφή της, να εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους η επιστήμη σήμερα αποτελεί το ηγεμονικό γνωσιολογικό πρότυπο, αλλά και τις αντιφάσεις που είναι συνυφασμένες με αυτό το πρότυπο, όσον αφορά τη βεβαιότητα της γνώση, να σκιαγραφήσουν το ρόλο της επιστήμης και της τεχνολογίας στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού πολιτισμού, να αντιληφθούν, να αναλύσουν και να συζητήσουν τα προβλήματα που θέτει σήμερα στην κοινωνία η επιστημονική και τεχνολογική εξέλιξη, να συμβάλλουν στη λύση ζητημάτων επιστημονικής και τεχνολογικής πολιτικής.
ΕΠΟ 31 - Οι Επιστήμες της Φύσης και του Ανθρώπου στην Ευρώπη
Τάξη
Μέσα από το Πρόγραμμα Σπουδών ΕΠΟ 31 του Onlearn.gr, κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, θα διδαχθούμε τα εξής αντικείμενα: την επισκόπηση της ιστορίας της επιστήμης στην Ευρώπη από τον Μεσαίωνα ως τον 20ό αιώνα,τα στάδια στην ανάπτυξη της επιστήμης σε διάφορους τομείς -με έμφαση στις επιστήμες της φύσης - όσο και οι θεωρίες για την επιστημονική γνώση που αναπτύσσονται παράλληλα.
ΕΠΟ 31 - Οι Επιστήμες της Φύσης & του Ανθρώπου στην Ευρώπη για Σπουδές στο Ε.Α.Π.
Πρόγραμμα σπουδών: ΕΠΟ
ΕΠΟ 31 - Οι Επιστήμες της Φύσης και του Ανθρώπου στην Ευρώπη
45
Βιντεομαθήματα Online
15
Διάρκεια σε ώρες
45
Σημειώσεις αρχεία pdf
40
Διαφάνειες αρχεία pdf
Δείτε τα δωρεάν βιντεο μας & γνωρίστε τον κόσμο της online εκπαίδευσης onlearn.gr!
Δείτε τα δωρεάν pdf μας & γνωρίστε τον κόσμο της online εκπαίδευσης onlearn.gr!
Παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας για διαθεσιμότητα που αφορά:
Η ψηφιακή τάξη onlearn.gr βρίσκετε δίπλα σας με:
Καθοδήγηση
Εβδομαδιαία καθοδήγηση στην πλατφόρμα εκπαίδευσης.
Εκπαιδευτικό υλικό
Βιντεομαθήματα, σημειώσεις,ασκήσεις,εργασίες και quiz αυτοαξιολόγησης.
Φόρουμ
Επίλυση αποριών και δημιουργικός διάλογος με καθηγητές-forums.
Γκρουπ
Θεματικές ομάδες ενημερώσεων γκρουπ-group.
Μέσα από το Πρόγραμμα Σπουδών Onlearn.gr για την ΕΠΟ 31 - Οι Επιστήμες της Φύσης & του Ανθρώπου στην Ευρώπη, θα επικεντρωθούμε στα εξής αντικείμενα:
Οι ερωτήσεις σας για την ΕΠΟ 31 - Q&Α
α) Η Ιστορία και η Θεωρία των Επιστημών κατά το Μεσαίωνα β) Η Ιστορία και η Θεωρία των Επιστημών στη Νεότερη Ευρώπη γ) Η εποχή του Θετικισμού και η υπέρβασή του
Το πρόγραμμα μελέτης της Θ.Ε. συμπεριλαμβάνει την υλοποίηση 4 Εργασιών. Προϋπόθεση για τις τελικές εξετάσεις είναι η εκπόνηση των γραπτών εργασιών κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των βαθμών των Εργασιών συμμετέχει κατά 30% στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού της ενότητας και ο βαθμός των εξετάσεων συμμετέχει αντίστοιχα κατά 70% και ενεργοποιείται μόνο όταν ο φοιτητής επιτύχει στις τελικές εξετάσεις. Τα θέματα των Γ.Ε. καθορίζονται από το Συντονιστή της Θ.Ε. έπειτα από συνεργασία με τα μέλη ΣΕΠ της Θ.Ε. Έμφαση δίνεται στην κριτική ανάπτυξη των θεμάτων και συνήθως διαμορφώνονται κατά τρόπο που να βοηθούν το φοιτητή να κατανοήσει την ύλη της Θ.Ε. Η μελέτη, κατανόηση και επίλυση των εργασιών, μας προετοιμάζει δυναμικά και στοχευμένα για να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις τελικές εξετάσεις.
Αυτό είναι το σχεδιάγραμμα της τάξης:
Εργασίες ΕΠΟ 31 2024-25Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Τις εργασίες μαζί με τις λύσεις τους , Βιντεο & Pdf, του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους. 3 ενότητες
|
|||
|
Λυμένα θέματα εργασιών προηγούμενων ετών ΕΠΟ 31Σε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Λυμένα θέματα εργασιών , Βίντεο & Pdf, προηγούμενων ετών ΕΠΟ 31. 5 ενότητες
|
|||||
|
Έλεγχος λογοκλοπής- Plagiarism checkΣε αυτή την ενότητα μπορείτε να υποβάλετε την εργασία σας για έλεγχο λογοκλοπής. 4 ενότητες
|
||||
|
Μελέτη στην ψηφιακή τάξη onlearn.gr - Συχνές ερωτήσειςΣε αυτή την ενότητα θα βρείτε: Μελέτη στην ψηφιακή τάξη onlearn.gr - Συχνές ερωτήσεις 4 ενότητες
|
||||
|
Χρονοδιάγραμμα μελέτης ΕΠΟ 31Χρονοδιάγραμμα μελέτης ΕΠΟ 31 1 τμήμα
|
|
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 2. Η επιστημονική ΕπανάστασηBowler & Morus . Κεφάλαιο 2. Η επιστημονική Επανάσταση 3 ενότητες
|
|||
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 3. Η χημική επανάστασηBowler & Morus . Κεφάλαιο 3. Η χημική επανάσταση 2 ενότητες
|
||
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 4. Η διατήρηση της ενέργειαςBowler & Morus . Κεφάλαιο 4. Η διατήρηση της ενέργειας 1 τμήμα
|
|
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 6. Η δαρβινική επανάστασηBowler & Morus . Κεφάλαιο 6. Η δαρβινική επανάσταση 1 τμήμα
|
|
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 7. Η νέα βιολογίαBowler & Morus . Κεφάλαιο 7. Η νέα βιολογία 1 τμήμα
|
|
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 8. ΓενετικήBowler & Morus . Κεφάλαιο 8. Γενετική 1 τμήμα
|
|
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 11. Η φυσική του εικοστού αιώναBowler & Morus . Κεφάλαιο 11. Η φυσική του εικοστού αιώνα 1 τμήμα
|
|
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 12. Η επανάσταση στην Κοσμολογία9.1 Η μεσαιωνική αντίληψη για το σύμπαν - 9.2 Αστρονομία - 9.3 Κοσμολογικά ερωτήματα - 9.4 Η τελειότητα και η πολλαπλότητα του κόσμου - 9.5 Η αφθαρσία του σύμπαντος - 9.6 Ουράνιες τροχίες - 9.7 Θεωρίες για την κίνηση της Γης 2 ενότητες
|
||
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 14. Η οργάνωση της επιστήμης5.1 Η πρόσληψη του αριστοτελισμού - 5.2 Μποναβεντούρα - 5.3 Θωμάς Ακινάτης 5.4 Σιζέρ - 5.5 Τα πανεπιστήμια - 5.6 Η κρίση - 5.7 Ο μεσαιωνικός πειραματισμός 2 ενότητες
|
||
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 15. Επιστήμη και θρησκεία2.1 Περιοδολόγηση - 2.2 Λόγος, εμπειρία & Θεία Αποκάλυψη - 2.3 Η φύση στην Ελληνική Αρχαιότητα & Χριστιανισμό - 2.4 Πίστη & λόγος, διπλή αλήθεια - 2.5 Επιδράσεις της επιστήμης στη θεολογία 6 ενότητες
|
||||||
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 17. Επιστήμη και Τεχνολογία7.1 Το ζήτημα της τεχνολογίας - 7.2 Η νομιμοποίηση των τεχνικών επιστημών - 7.3 Σχέση επιστήμης- Τεχνολογίας - 7.4 Επιμέρους τεχνολογικά επιτευγματα - 7.5 Ο χρόνος του Θεού & του εμπόρου 3 ενότητες
|
|||
|
Dominique lecourt. Κεφάλαιο 1. Οι επιστήμες εντος της φιλοσοφίαςΚεφάλαιο 1. Οι επιστήμες εντος της φιλοσοφίας 1 τμήμα
|
|
|
Dominique lecourt. Κεφάλαιο 6. Μια επιστημονική φιλοσοφία - Η ακμή του θετικισμούDominique lecourt. Κεφάλαιο 6. Μια επιστημονική φιλοσοφία - Η ακμή του θετικισμού 2 ενότητες
|
||
|
Dominique lecourt. Κεφάλαιο 13.Λογική η μεθοδολογία των επιστημώνΗ υπέρβαση του θετικισμού. Η επιστροφή στην ιστορία της επιστήμης 2 ενότητες
|
||
|
Bowler & Morus . Κεφάλαιο 16. Η εκλαΐκευση της επιστήμηςΗ εκλαΐκευση της επιστήμης 1 τμήμα
|
|
|
Dominique lecourt. Κεφάλαιο 17. Ο κουν και ο κοινωνιολογικός πειρασμόςDominique lecourt. Κεφάλαιο 17. Ο κουν και ο κοινωνιολογικός πειρασμός 2 ενότητες
|
||
|
Τόμος Α . Κεφάλαιο 4. Η Εμφάνιση των Διανοούμενων τον 12 ο αιώνα4.1- 4.3 Η Εμφάνιση των Διανοούμενων τον 12ο αιώνα. Η Αναγέννηση της Διαλεκτικής 2 ενότητες
|
||
|
Τόμος Α . Κεφάλαιο 6. Η αποσύνθεση της μεσαιωνικής κοσμοαντίληψης6.1 Το κοινωνικό πλαίσιο - 6.2 Το διανοητικό πλαίσιο - 6.3 Ουίλλιαμ Όκκαμ - 6.4 Ζαν μπουριντάν - 6.5 Νικόλαος της Ωτρεκούρτ - 6.6 Νικόλαος Ορέμ 2 ενότητες
|
||
|
Τόμος Α . Κεφάλαιο 8. Κίνηση στον Αριστοτέλη8.1 Κίνηση στον Αριστοτέλη - 8.2 Μεσαιωνικοί σχολιασμοί στον Αριστοτέλη - 8.3 Ποιός κινεί τα αντικείμενα; - 8.4 Η κινηματική του Κολεγίου Μέρτον 3 ενότητες
|
|||
|
Τόμος Β . Κεφάλαιο 2. Η ανατροπή του αριστοτελικού κοσμοειδώλου &η θεμελίωση της νέας μηχανικής2.1 Επιστήμη& αναγεννησιακός νεοπλατωνισμός - 2.2 Το μηχανικό υπόδειγμα - 2.3 Νομιναλισμός - 2.4 Η διάψευση της Αριστοτελικής θεωρίας για την κίνηση - 2.5 Η σχολή της Πάδοβας - 2.6 Γαλιλαίος 2 ενότητες
|
||
|
Τόμος Β. Κεφάλαιο 3. Η επιστημονική σκέψη από τον Γαλιλαίο ως τον ΝεύτωναΗ επιστημονική σκέψη από τον Γαλιλαίο ως τον Νεύτωνα. , η στροφή στη φιλοσοφία 4 ενότητες
|
||||
|
Τόμος Β. Κεφάλαιο 4. Η νευτώνεια σύνθεση & η επικράτηση της πειραματικής φιλοσοφίαςΗ νευτώνεια σύνθεση & η επικράτηση της πειραματικής φιλοσοφίας 2 ενότητες
|
||
|
Τόμος Β. Κεφάλαιο 5. Η θεωρία της επιστήμης μετά τον Νεύτωνα5.1 Η εμπειρική καταγωγή των εννοιών και ο έμμεσος ή μετριοπαθής ρεαλισμός της γνωσιολογίας του Locke - 5.2 Ο εμπειρικός ιδεαλισμός του Berkeley. Γνωσιολογικός σκεπτικισμός και ψυχολογική ερμηνεία της αιτιότητας στη σκέψη του Hume 2 ενότητες
|
||
|
Κείμενα ιστορίας και φιλοσοφίας των επιστημώνΗ διαδικασία διάκρισης των επιστημών και οριοθέτησής τους ξεκινάει από την αρχαιότητα, αλλά ολοκληρώνεται στην Αναγέννηση το 17ο αιώνα. Η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια οριοθέτησης και κατάταξης των επιστημών έρχεται από τους νομιναλιστές. 1 τμήμα
|
|
|
Επαναληπτικό υλικό ΕΠΟ 31Ύλη εξετάσεων ΕΠΟ 31, Ερωτήσεις - απαντήσεις Όλοι οι Tόμοι , Λυμένα θέματα εξετάσεων 5 ενότητες
|
|||||
|
Αξιολόγηση Εκπαιδευτή - Υλικού ΕΠΟ 31Αξιολόγηση Εκπαιδευτή - Υλικού ΕΠΟ 31 1 τμήμα
|
|
|